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Funde auf delicious fuer den Zeitraum Dezember 5th bis Dezember 9th

Links von delicious von der Zeitspanne Dezember 5th bis Dezember 9th:

Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.

Funde auf delicious fuer den Zeitraum November 28th bis Dezember 2nd

Links von delicious von der Zeitspanne November 28th bis Dezember 2nd:

  • Soundnezz: Pädagogik – Materialien zur medienpädagogischen Arbeit von Soundnezz!
  • Soundnezz: Journalistik – Andreas Klug verfasst und gibt weiter jede menge an Gedanken und Handwerkszeug zum Themenkontext Schreiben fürs Hörsendungen!!
  • vdf Hochschulverlag AG – Wissenschaftliche Publikationen – Auch als eBook (open Access) erhältliches Überblickswerk mit beiträgen aus verschiedenen Fachdisziplinen. "Wie teilen Forschende ihr Wissen zwischen verschiedenen universitären Disziplinen und zwischen globalen Kulturen? Ein Symposium anlässlich des Jubiläums “Wissen teilen – 175 Jahre Universität Zürich” im März 2008 war darauf angelegt, dialogisch zu diesen Fragen Brücken zu schlagen. Die Publikation bietet neben den Impulsreferaten Zusammenfassungen der Gespräche und ausgewählte Diskussionsbeiträge."
  • 21st Century Schools – Pedagogy Must Give Way to Andragogy — Open Education – Reflektieren der Beziehung zwischen Schule und EB.
  • Open Monologue – The blog from Rob Wall

Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.

Funde auf delicious fuer den Zeitraum November 22nd bis November 28th

Links von delicious von der Zeitspanne November 22nd bis November 28th:

  • 21st Century Tools on Vimeo – "Fifth graders at Dryden Elementary school know that for students to acquire 21st century skills, students need 21st century tools. In this video students demonstrate their desire to use technology in the classroom to make learning fun, interactive, and meaningful." Apell von Schulen zum Lernen
  • YouTube – Networked Student – WDrexler gestaltete im ConnonCraft-Style dieses Video über die Möglichen Aktionen eines vernetzten Studierenden. Dank an Alec Couros über dessen Blog diese Nachricht weitergeleitet wurde!
  • YouTube – PREVIEW Overview – You tibe viedo about the preview project!
  • PREVIEW – Emmerge Project about Problem Based Learning in SL
  • Jamendo Vavrek : 00 : Sunlight – Vavrek hat aufgrund seiner Texte wirklich das Zeug Gedanken in Liedoform auszudrücken. Dieses Lid finde ich drückt aufgrund der meldoischen Vielfalt, Spielvariationen und Textgestaltung jede Menge aus!

Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.

Funde auf delicious fuer den Zeitraum November 14th bis November 17th

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Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.

LA Fire – Sad news.

I read it first via twitter. Then i got it realized. Here in Germany reports about the LA fire 2008 are broad present in each news, but always combined with the term of the quarters of the rich and super rich people.  So here are my sad news: People like you and me getting lost of their homes. So just one Example:  Mrs Barara Barreda. She is an ed-tech blogger and principal of St. Elisbaeth’s School. Just to make it transparent from where I new those thing: 

In her Twitter Stream she was continiously reporting about her situation. Then this Post:

„Just saw our street on th elist of homes lost but do not know how many house burned or which ones 

Not looking good 

„It is official we have lost our home- in shock -mourning we will comeout the other side your thoughts and support mean everything

Source: http://twitter.com/bbarreda

Feel free to take a look at the Blog of Jennifer Wagner and others, who organize a bit of help for her.

Access this page here: http://jenuinetech.com/blog… 

There is a Paypal account established – maybe somebody helps by setting up an public amazon wishlist for her – I know it maybe just a drop to a hot stone- but imagine we could help somebody getting a smile back. Come on and demonstrate that the world could be as flat as possible. And – I would like to add: Words, prayers and communication are also help when said in the right mood.

Recommending this lines to your heards.

Andreas Auwaerter

Funde auf delicious fuer den Zeitraum November 11th bis November 14th

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Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.

Web 2.0 – EB/WB2.0 Was nicht alles dazu gesagt wurde …

Zu Web 2.0 oder Elearning 2.0 oder Hochschule 2.0 – Äußerungen und Meinungen gibt es viele. Christian Czarnowske, Patrick Vetter und Detlev Hutsch haben sich im Rahmen eines ganz normalen Seminares auf eine Reise begeben.

Das Cover vom Podcast Bildung im Dialog

Das Cover vom Podcast Bildung im Dialog

Sie wollten Stimmen und Statements einfangen und begründen. Als Ergebnis ihre Ausarbeitung in Form einer Podcast Doppel-Episode. Teil 1 hierTeil 2 hier.

 

Was ist das Besondere: Ganz zu allererst das Ergebnis. Ich persönlich finde die Präsentation / Collage und den Stimmenfang gelungen, zumal er versucht viele Faccetten jenseits der Buzzwords auf den Punkt zu bringen. Stärker beeindruckt mich der Hintergrund. Das Seminar Cross Media in der EB/WB verdanken wir PD Dr. Harald Rau. Er vertat die Professur im Sommersemester und nahm sichtlich begeistert die Möglichkeit der kreativen Inhaltserarbeitung und des Assessment abseits von Kolloqium, Hausarbeit und Referat auf. Genau das steckt hinter unserem weit verbreiteten Vorhaben mit der AG-Podcasting eine PSA – (Podcast Service Agentur) zu verbinden. Alle drei stehen ihrem Beitrag so lange Pate, wie Rückmeldungen und Kommentare einfließen. Das ist Grundlage in der Konzeption. 

Die Zwischenberichte aus dem Arbeitsprogramm weckten in mir so viel Neugier, dass eine Making OF Episode in nähere Erwägung gezogen ist. Falls aus dem Reigen der eifrigen BlogleserInnen irgendwelche Anliegen ebenso an die Gestalter von Episode 51 A und B weitergegeben werden sollen, dann wäre in diesem Post hier der richtige Ort einen Impuls oder eine Frage loszuwerden, die in dem Making – Off dann berücksichtigt würden.

Noch bin ich mir nicht schlüssig, ob man solche Prozesse hinter einem Konzept wie „Lernen durch Lehren“ auch fassen könnte. Es hätte jedoch auch damit zu tun. Ich geniesse jedoch sichtlich wie engagiert Ideen angenommen und umgesetzt werden – und zwar auf allen Ebenen. :-) 

Bis Denne

Andreas

Funde auf delicious fuer den Zeitraum November 8th bis November 10th

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Connectivism – reflected.

I got informed via twitter about this reflecting post from Frances Bells Blog – where she reflects about the connectivism in a way – I think we all should recognize and discuss.  

In the beginning Frances Bell summarizes the characters of connectivism with following attributes: 

Connectivism is presented as a theory of learning for the network age, where learning is something that takes place within networks of humans and non-humans, including objects, and connections mediated by digital networks and devices. (Source

And there my 2 cents will start. Those are based on my reflections about explaining connectivism approaches  to others and see the difficulties in argues and understanding. 

So first related to the based model, there is the metaphor of the term „network“, which causes a lot of problems in understanding. I love this metaphor of the network because it brings up the possibility of dynamics it brings in the value of relationships and you can argue and explain or illustrate a lot using this. Even when you are not an IT guy (thanx i got some semesters of IT-Science) you can get the definition of the technical view how to decribe a network: Ever related to „Kanten“ (Edges) and „Knoten“ (Vertex).

But then – thinking in this metaphor – f.I. an technican, you will soon get the Problem: How are they defined. There is a ground of a lot of misunderstanding – i found out during discussions. In the first glance it seems to be easy. Determining the human knowledge even in life exchange and in fixed form – you can place and describe the vertex. Collecting these points was the origin reason for an older post. But here you will have to differ between a lot of things:

Lets take an example: You have found a nugget of knowledge – you want to assimilate in your network of knowledge. You must get deeply imagined that this was fixed as an fragment as a result of a learning process. There is a lot of context brought you to bring up the fragment of knowledge, which has to be uncovered and placed also. One Person can change a mind. But Fragments are still there. This was the reason hermeneutics got highly valued in academic science and nothing changed until years – except the speed the connections got established.

But again take the metaphor and the problem of misunderstanding: If the edges are related to personal fixed human originated knowledge, but not the individuals – where to locate those in this metaphor? There you’ll find two actions who could easily be described: First is assimilating of human knowledge second is fixing human knowledge. The way to fix may hyperindividually differ like the ways to assimilate. Educators could be in the role to arrange knowledge „nuggets“, so students are easily enabled to get them. So they could be in all the common roles: Collectors, pre-interpretors  … Students getting the informations they need for their own learning can root their learning on shoulders of giants or on individual experience of experts – knowing that an extert is somebody who has an expertize on what he stands for.  

But there is a change – which could bring the use of techology. The above understanding describes passivly a learner – student. pupil or adult. Get them in the metaphor they are jumping from „nugget“ to „nugget“ from fragment to fragment of fixed previous knowledge. There is one more thing: In fixing their learning, reflecting their knowledge – they are enabled to participate on the change. They can be creators of nuggets. So others can relate to them on their own work. So they change from passivly assimilation to the creative leraners – teachers – learners role.

To resume the above: It isn’t easy allegorically (like we learned in arts and science) to get this metaphor to an very dynamical world. We have to make clear when taking the network metaphor – what is our understanding of knowledge – information – edges and vertices. Thats a need to avoid musunderstandings – because reflecting on my observation with colleques and students this is diffuse.  

The second thing i would like to value from Frances Post: 

Currency (accurate, up-to-date knowledge) is the intent of all connectivist learning activities. I see this as almost a weakness of connectivism. Being heavily focused on Internet sources, it suffers from the >70 years or open sources i.e. avoidance of closed academic sources phenomenon.  This could explain the absence of Actor-network theory

I am not sure if this really an weakness. It could also return the honesty of science. Sorry – now i start claiming about the last years observations. It i hope so it maybe more a problem on society reception than on the origin sources. But I’m about to get rid about the daily dozen of studies all produces claiming that telling you the truth – even when they tergiversate each other or themselves. Just bringing one example, who are in mind with real effects: „Wifi in school? and health“ – Big Discussion and really a show stopper for many educational plans.  Not funny observing claiming parents who are engaged to avoid network extension in schools using a moment later their cell phone in car – without external antenna.  

This has to do with the Transport of information and what is made of this. We as scientist want to get the truth – but in the knowledge the truth is out there and its value is bound on circumstances. Truth has been wrong before. Even in facts also in believe. And so its a gerat human consequence bringing the context in under which situations, with which methods, related on which sources what i think is truth. And we also have to take an eye on the reception of it. So it may be a weakness on the first glance. In my point of view it is a very very important step – to get reliability back. 

So far my 2 cents

Andreas

Funde auf delicious fuer den Zeitraum November 6th bis November 8th

Links von delicious von der Zeitspanne November 6th bis November 8th:

Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.