MyblogLog

Funde auf delicious fuer den Zeitraum April 30th bis Mai 2nd

Links von delicious von der Zeitspanne April 30th bis Mai 2nd:

Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.

Touch the Screen II




Touch the Screen II

Ursprünglich hochgeladen von auwaerter_andreas

Noch eine Aufforderung – mit einem anderen Motiv! 😉

Touch the screen to enter the classroom …..

 

 

DSC00129

Ursprünglich hochgeladen von auwaerter_andreas

 

….of today. Taken at the Museum in Manchester, it was a self running information terminal about how to get a techaer in the UK.

Funde auf delicious fuer den Zeitraum April 28th bis April 30th

Links von delicious von der Zeitspanne April 28th bis April 30th:

Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.

Funde auf delicious fuer den Zeitraum April 27th bis April 28th

Links von delicious von der Zeitspanne April 27th bis April 28th:

  • Pelc 2009 Mashups – Über den Nutzen sozialer Software und dem freilegen interaktiver Lernprozesse
  • Awesome Stories – Ein Platz im Netz für die personal Stories!
  • YouCube by Aaron Meyers – Spannend! Sechs Utube Videos in einen Würfel
  • timeanddate.com – A real great tool to plan and calculate over different timezones and world clocks!
  • Micro Persuasion: The Next Twitter or Facebook is the Open Web – In the Introduction: "As Edelman's crystal ball guy I can't go to a meeting without being asked what will succeed Twitter or Facebook as the future king of community. It's unfortunate, but it's just how history has conditioned us to think. Remember, however, that Second Life was digital marketing's Vietnam."
  • Die ideale Lernplattform für Schule, Uni, Beruf und Hobby – "mehr Wissen -Wissen für alle Interessen – Alle Inhalte kostenlos – Erweiterung nach wiki-Prinzip – Inhalte voll personalisierbar
    mehr Motivation – Ziele setzen und erreichen – Nette Lernpartner finden – Spaß durch Lernspiele – mehr Erfolg
    Gemeinsam lernen mit anderen- Diskutieren in Forum und Chat – Wissenslücken gezielt schließen – Erfolg messen mit Tests" –
    So die Homepage. Ein hoher Anspruch an eine Plattform, nicht?!

Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.

Funde auf delicious fuer den Zeitraum April 24th bis April 26th

Links von delicious von der Zeitspanne April 24th bis April 26th:

Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.

Funde auf delicious fuer April 4th von 20:13 bis 20:13

Links von delicioous im Zeitraum von April 4th um 20:13 bis 20:13:

Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.

To act educationally – Profession, teaching and learning2.0

Preword: It seems to be dificult to get a proper translation of the in German scientific language set fixed word „Pädagogisches Handeln“ so i think it is worth to set it in advance as the „do’s“ of somebody who is active on his pedagogical od educational profession. Even the difference of paedagogical and educational is fixed in different cultures and contexts. There is a difference. So beside those language problems, please see in the following the educator as a profession – not only in the field of school – even also in the field of adult education, or HE.

Educational action will be the first topic in my next challenges which are waiting for me. So what inspired me to go into the deep of this field? Now it was alec’s blog post – where he described his understanding of educational action under the title of Visualizing Open / Networked Teaching. For me it was a good starting point to reflect the challenge of „educational action“ related to the field of social, opened and networked learning. In addition there is a nice essay/book from Hermann Giesecke „Pädagogik als Beruf“ (Education as profession), where are described basic forms of educational action. This book first published in 1987 opens an systematic overview ad reflection about educational practice – the field and profession of educational action.

As far as the discussion at alec’s blogpost grows, i got into thinking about one point, which grows up to get important for me. Acting educationally, so Giesecke, means beside other facetts two main things: First beeing embedded in actions like a) to teach b) to inform c) advice/consult d) arrange e) animate and the second to reflect the teaching, the informing, the given advices, the arrangements, the animations. So depending on the focus of the practice field of how you use the technology you are either in the action or reflection or maybe both? For this it is getting interesting, where to ground technologies called „tools for teaching and learning 20″ would enrich the potentials of acting educationally. The second interesting thought related to this is: To whom are the actions directed? To the peers in class/group? Is there an extention to potentially everybody who is interested? Thats the suggestion of the broken walls, we got from alec’s visualisation. And in fact it seems to be an observation, that many tools are bridging in their use from the classroom to the outside.
Going back to Giesecke(89 – but also in the latest edition 2007) – there is one problem which schould be in mind before. Before he is describing the educational action in its basic he determines by definition the educational situation – field – room where they can take place. Very interesting he defines them only as face to face situations – only as institutional based – in contrast to other professions and self understandings. Puuh! Will be hard to get an clear discurse! Any suggestions? Does acting educationally in general means to act under the premisses of the directives of an teaching and learning institution? Only in educational situations? What would this mean for other fields, like self-directed-learning, distcance-learning, even e-learning?
Any ideas about this? (No fear i have also some, but would be happy about additional input there :-)

Bis denne
Andreas Auwärter

Funde auf delicious fuer den Zeitraum April 21st bis April 23rd

Links von delicious von der Zeitspanne April 21st bis April 23rd:

Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.

Educamp – Klappe die Zweite :-) #ec09

Das Cover vom Podcast: Bildung im Dialog

Das Cover vom Podcast: Bildung im Dialog

So, nun ist auch die Educamp Workshop-Episode geschnitten! In diesem Sinn ganz kurz: Hier ist sie und viel Spass!