Links von delicious von der Zeitspanne März 22nd bis März 27th:
- The Levelator from The Conversations Network – Do you believe in magic? You will after using The Levelator to enhance your podcast. And you'll be amazed that it's free, now even for commercial use.
So what is The Levelator? It's software that runs on Windows, OS X (universal binary), or Linux (Ubuntu) that adjusts the audio levels within your podcast or other audio file for variations from one speaker to the next, for example. It's not a compressor, normalizer or limiter although it contains all three. It's much more than those tools, and it's much simpler to use. The UI is dirt-simple: Drag-and-drop any WAV or AIFF file onto The Leveler's application window, and a few moments later you'll find a new version which just sounds better.
- ECMP 455 –
- Kommission Medienpädagogik * (Media and Education) — Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft – Zentrale medienpädagogische Einrichtungen – namentlich die Kommission Medienpädagogik in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, die Fachgruppe Medienpädagogik in der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, die Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur (GMK), das JFF – Institut für Medienpädagogik in Forschung und Praxis sowie das Hans-Bredow-Institut für Medienforschung – haben auf einer internationalen Konferenz in Magdeburg ein Medienpädagogisches Manifest veröffentlicht. Sie fordern darin eine dauerhafte und nachhaltige Verankerung der Medienpädagogik in allen Bildungsbereichen.
Pressemitteilung zum Medienpädagogischen Manifest
Medienpädagogisches Manifest 2009 - Viral marketing | Social Signal –
- International Journal of Learning and Media IJLM – D. Buckingham T. McPherson K. Salen
The International Journal of Learning and Media (IJLM) provides a forum for scholars, researchers, and practitioners to examine the changing relationships between learning and media across a wide range of forms and settings. Our focus is particularly, but by no means exclusively, on young people, and we understand learning in broad terms to include informal and everyday contexts as well as institutions such as schools. We are especially interested in the broader social and cultural dimensions of these issues and in new and emerging media technologies, forms, and practices. We are particularly keen to promote international and intercultural exchange and dialogue in the field and encourage contributions from a variety of academic disciplines and perspectives, including papers from practitioners and policy-makers.
Das Finden ist oft Gluecksache. Delicious macht aus zwei Augen viele. Wer zu den Themen etwas beitragen kann und will, der trete meinem Netzwerk bei. Wenn ich dann noch weiss, was andere begeistert, suche ich gerne mit.