MyblogLog

Manchmal kommt etwas zusammen – Für den der Interviews zum Download mag.

Jetzt klingelt mein Aggregator und meine Mailbox gleichzeitig und zwei Meldungen Ähneln sich, ohne dass sie auch nur im Geringsten verknüpft hätten werden können.

Das Eine war die Nachricht von Mandy über Ted Talks, das andere war der Newsletter von glef. org.

Klingelt es eigentlich bei jemandem, wenn ich GLEF.ORG sage? oder klingelt es vielleicht, wenn ich es ausschreibe: George Lucas Educational Foundation (GLEF.ORG) — da krieg ich schon seit meinem ersten kleinen E-Learning Projekten infos her – und hierzuland ist es leider nicht so bekannt. Über dem großen Teich kann man sagen, dass Foundations hier eine Menge leisten und in diesem Kontext auch GLEF. Von daher dachte ich: Schaun wir doch ml, ob die nicht vielleicht Podcasts haben. Oder Vodcasts. Diese sind nichtgerade zu finden gewesen. Doch eine Liste von Vidos im .mov oder auch irgendwie anders Format gibt es doch zum herunterladen.

Die Namen sind nicht schlecht gewählt.

hier gehts zu den Videos. Documentaries:

Und wo wir schon bei den Wurzeln von E-Learning sind. Schon 1994 bin ich auf Andy Carvin gestoßen. Kennt jemand von euch WWWEdu noch? Gibt es das noch?

Bis denne

Andreas

— Weiter geht es mit dem Auszug von den Videos. :-)

Technorati Tags: , ,


National Experts

Howard Gardner on Multiple Intelligences and New Forms of Assessment

Howard Gardner, professor of education at the Harvard Graduate School of Education and originator of the theory of multiple intelligences, discusses student-directed learning, multiple intelligences, and a different approach to assessment. (From a 1997 interview). 5/2/2002

Mihaly Csikszentmihalyi on Motivating People to Learn

Mihaly Csikszentmihalyi, Ph.D., psychologist and author of the book, Flow: The Psychology of Optimal Experience, describes what schools and parents can do to promote optimal learning experiences. 4/11/2002

Bruce Alberts on Assessment

Bruce Alberts, president of the National Academy of Sciences (NAS), discusses the connection between assessment and student learning and the role of technology in supporting assessment. 1/21/2002

Grant Wiggins on Assessment

Grant Wiggins, a nationally recognized assessment expert, shares his thoughts on performance assessments, standardized tests, and more. 1/21/2002

Program Representatives

Beverly Hoeltke on Projects and Assessment

Beverly Hoeltke, a teacher at Key Learning Community in Indianapolis, discusses her school’s approach to projects and assessment. 4/11/2002

Geoff Davis on Multiple Intelligences, Projects, and Assessment

Geoff Davis, a history/geography teacher at Key Learning Community in Indianapolis, describes the school’s approach to projects and assessment. 4/11/2002

Patricia Bolanos on Multiple Intelligences, Projects, and Assessment

Patricia Bolanos, principal of the Key Learning Community in Indianapolis, describes her school’s approach to multiple intelligences, projects, and assessment. 4/11/2002

Angel Rodriguez on Assessment

Angel Rodriguez, a member of the New York City Council and a parent of children attending Urban Academy, discusses testing, innovation, and the power of Urban’s approach to education. 2/11/2002

Ann Cook on Performance-Based Assessment

Ann Cook, the co-director of Urban Academy in New York City, describes the school’s approach to curriculum and assessment. 2/11/2002

Eeva Reeder on Projects and Assessment

Eeva Reeder, a former math teacher at Mountlake Terrace High School in Washington State, elaborates on a geometry project in which her students created designs for a „state-of-the-art“ high school. 12/3/2001

Expert Roundtable

The Ramifications of High-Stakes Testing

Education experts discuss the importance of using multiple measures — and not just a single high-stakes test — to measure what students know and are able to do. 1/21/2002

The Role of Technology in Supporting and Enhancing Assessment

Education experts discuss how technology can enhance the ability to provide meaningful feedback on student work. 1/21/2002

Be Sociable, Share!