Jetzt klingelt mein Aggregator und meine Mailbox gleichzeitig und zwei Meldungen Ähneln sich, ohne dass sie auch nur im Geringsten verknüpft hätten werden können.
Das Eine war die Nachricht von Mandy über Ted Talks, das andere war der Newsletter von glef. org.
Klingelt es eigentlich bei jemandem, wenn ich GLEF.ORG sage? oder klingelt es vielleicht, wenn ich es ausschreibe: George Lucas Educational Foundation (GLEF.ORG) — da krieg ich schon seit meinem ersten kleinen E-Learning Projekten infos her – und hierzuland ist es leider nicht so bekannt. Über dem großen Teich kann man sagen, dass Foundations hier eine Menge leisten und in diesem Kontext auch GLEF. Von daher dachte ich: Schaun wir doch ml, ob die nicht vielleicht Podcasts haben. Oder Vodcasts. Diese sind nichtgerade zu finden gewesen. Doch eine Liste von Vidos im .mov oder auch irgendwie anders Format gibt es doch zum herunterladen.
Die Namen sind nicht schlecht gewählt.
hier gehts zu den Videos. Documentaries:
Und wo wir schon bei den Wurzeln von E-Learning sind. Schon 1994 bin ich auf Andy Carvin gestoßen. Kennt jemand von euch WWWEdu noch? Gibt es das noch?
Bis denne
Andreas
— Weiter geht es mit dem Auszug von den Videos.
Technorati Tags: EB-WB, Podcastforschung, Social media in academics
National Experts
Howard Gardner on Multiple Intelligences and New Forms of Assessment
Howard Gardner, professor of education at the Harvard Graduate School of Education and originator of the theory of multiple intelligences, discusses student-directed learning, multiple intelligences, and a different approach to assessment. (From a 1997 interview). 5/2/2002
Mihaly Csikszentmihalyi on Motivating People to Learn
Mihaly Csikszentmihalyi, Ph.D., psychologist and author of the book, Flow: The Psychology of Optimal Experience, describes what schools and parents can do to promote optimal learning experiences. 4/11/2002
Bruce Alberts on Assessment
Bruce Alberts, president of the National Academy of Sciences (NAS), discusses the connection between assessment and student learning and the role of technology in supporting assessment. 1/21/2002
Grant Wiggins on Assessment
Grant Wiggins, a nationally recognized assessment expert, shares his thoughts on performance assessments, standardized tests, and more. 1/21/2002
Program Representatives
Beverly Hoeltke on Projects and Assessment
Beverly Hoeltke, a teacher at Key Learning Community in Indianapolis, discusses her school’s approach to projects and assessment. 4/11/2002
Geoff Davis on Multiple Intelligences, Projects, and Assessment
Geoff Davis, a history/geography teacher at Key Learning Community in Indianapolis, describes the school’s approach to projects and assessment. 4/11/2002
Patricia Bolanos on Multiple Intelligences, Projects, and Assessment
Patricia Bolanos, principal of the Key Learning Community in Indianapolis, describes her school’s approach to multiple intelligences, projects, and assessment. 4/11/2002
Angel Rodriguez on Assessment
Angel Rodriguez, a member of the New York City Council and a parent of children attending Urban Academy, discusses testing, innovation, and the power of Urban’s approach to education. 2/11/2002
Ann Cook on Performance-Based Assessment
Ann Cook, the co-director of Urban Academy in New York City, describes the school’s approach to curriculum and assessment. 2/11/2002
Eeva Reeder on Projects and Assessment
Eeva Reeder, a former math teacher at Mountlake Terrace High School in Washington State, elaborates on a geometry project in which her students created designs for a „state-of-the-art“ high school. 12/3/2001
Expert Roundtable
The Ramifications of High-Stakes Testing
Education experts discuss the importance of using multiple measures — and not just a single high-stakes test — to measure what students know and are able to do. 1/21/2002
The Role of Technology in Supporting and Enhancing Assessment
Education experts discuss how technology can enhance the ability to provide meaningful feedback on student work. 1/21/2002
Hallo Andreas
Vielen Dank für den Nachschub an Videos. Schade, dass sie nicht podcastfähig sind, sonst könnte ich Zug- und Flugzeiten damit überbrücken. So muss eine genaue Analyse (auf die ich mich schon freue) warten, bis ich wieder ein wenig Zeit finde 😉
Griessli
Mandy